Kijkcijfers The Masked Singer België: 1,3 miljoen kijkers

De kijkcijfers van The Masked Singer in België zijn bekendgemaakt. Maar liefst 1,3 kijkers zagen de eerste aflevering. Dat waren er 1,25 miljoen voor de aflevering van vrijdag (zowel op tv als VTM GO) en nog eens 86.000 naar de herhaling op zondag.

Vlaanderen in de ban van The Masked Singer

The Masked Singer haalde een uitzonderlijk marktaandeel (wat meer zegt dan kijkcijfers) van 63% in de doelgroep VVA 18-54 en zelfs 70% in de jongere doelgroep VVA 18-44. Vlaanderen is duidelijk helemaal in de ban van The Masked Singer. Dat merk ik ook op VlaamsKijken. Onze berichten over deze show worden allemaal massaal gelezen én gevonden via Google.

Speculaties Masked Singers

Ook online en op sociale media werd er volop gespeculeerd over de identiteit van de Masked Singers. In de Guessing Game op vtm.be werden al meer dan 100.000 stemmen uitgebracht om zo mee te raden wie bijvoorbeeld Otter, Aap of Libelle zijn. Het monster (op de afbeelding bij dit bericht te zien) is in de eerste aflevering van The Masked Singer ontmaskerd. Weten wie er onder dat pak zat, klik dan hier.

Inmiddels zijn – in navolging van het monster – ook de volgende bekende Vlamingen ontmaskerd in The Masked Singer: libelle, otter, duiveltje, zeemeermin, aap en suikerspin.

Behind The Mask

Op VTM GO haalden The Masked Singer en de eerste aflevering van Behind The Mask, het exclusieve programma dat elke week het verhaal achter de ontmaskering volgt, ondertussen ook al 120.000 views. 

Spraakmakend entertainment

Maarten Janssen, channel manager VTM: “Wat een onwaarschijnlijk mooi resultaat voor ons nieuw vrijdagavondprogramma vol spraakmakend entertainment. Een otter, een wolf en een aap laten zingen op tv… het is niet het meest voor het hand liggende idee. Maar blijkbaar was Vlaanderen er helemaal klaar voor. Blij dat we jong en oud zo massaal aan het raden hebben gekregen! Een meeslepend, entertainend en verbindend programma, dat is helemaal waar VTM voor wil staan.” Een mooie zet dus dit najaar van VTM.

Blij met de artikelen van VlaamsKijken, bedank ons via Ko-Fi. * Let op: we werken in onze artikelen met affiliate links, waarbij we je verwijzen naar partners waarvan wij denken dat ze interessant voor jou zijn of aansluiten bij dit artikel.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Volg ons op Instagram, kom bij de Facebook-groep én schrijf je in voor onze nieuwsbrief.


VlaamsKijken steunen?
Om VlaamsKijken mogelijk te maken werken we met Google Ads en affiliate-links (bestel je via zo'n link dan ontvangen wij vanuit de betreffende webshop een kleine vergoeding). Wil je VlaamsKijken zo steunen, koop dan bij onze partners als  Bol.com, Coolblue en Amazon.nl (als Amazon-Partner verdien ik aan het kwalificeren van aankopen - geldt ook voor proefversie Amazon Prime (Video) en de Video Channels). Ook ontvangen we een kleine commissie via linkjes naar VPN Nederland (die we zelf gebruiken om eenvoudiger tv over de grens te kijken).

21 september 2020 /