De Film van het Jaar 2023 op VTM met Freek Braeckman

Freek Braeckman blikt samen met vijf bekende Vlamingen terug op de strafste gebeurtenissen en meest pakkende verhalen van 2023 in De Film van het Jaar. Je ziet de aflevering in herhaling op dinsdag 2 januari om 22.50 uur op VTM. Terugkijken kan ook via VTM GO.

De Film van het Jaar 2023

In De Film van het Jaar blikt Freek Braeckman samen met vijf bekende Vlamingen terug op de strafste gebeurtenissen en meest pakkende verhalen van 2023. Voor elk van hen was het een bijzonder jaar. Samen kijken ze naar indrukwekkende beelden en pakkende verhalen uit het afgelopen nieuwsjaar. Welke hoogte- en dieptepunten zullen hen bijblijven? En welke straffe beelden van 2023 staan op hun netvlies gebrand?

Gasten De Film van het Jaar VTM

• Voor Dany Verstraeten * was het een emotioneel jaar waarin hij afscheid nam van zijn collega’s bij VTM NIEUWS en de trouwe kijkers. Dat zagen we in de show: Dank u Dany
  • Koen Wauters zag dan weer zijn lang gekoesterde jongensdroom in vervulling gaan met een verrassende stunt op Pukkelpop. We leerden hem ook beter kennen in Alleen Elvis blijft bestaan 2023.
  • Minister Annelies Verlinden stond voor een moeilijke beslissing toen een moslimterrorist twee voetbalsupporters doodschoot in Brussel. Het lot van tienduizenden supporters in het Koning Boudewijnstadion lag in haar handen. De minister leerden we dit jaar ook beter kennen in Viva la Feta seizoen 2.
  • En Blind Getrouwd-lovebirds Brecht en Jolien wisten dan weer heel Vlaanderen te vertederen met hun liefde. Dat avontuur volgden we ook op de voet in Blind Getrouwd 2023 deelnemers en vijfde huwelijk op VTM GO.

Nog even over Freek Braeckman zelf, die zagen we in 2023 natuurlijk in VTM Make Up Your Mind.

Jaaroverzicht 2023 van VTM

De Film van het Jaar brengt verhalen van vreugde en verdriet, boosheid en ontroering,verwondering en verbazing. Van de oorlogen in Gaza en Oekraïne tot de overstromingen in de Westhoek, en de steeds grotere impact van de klimaatverandering. Het proces Sanda Dia zorgde voor verontwaardiging, een fantastisch Belgisch sportjaar en enkele opmerkelijke comebacks in de showbizz leverden dan weer heel wat vreugde en plezier.

Eerder noemde VTM dit programma Uw Film van Het jaar:

Wil jij De Film van het Jaar 2023 terugkijken, dan kan dit via VTM GO. Wist je dat je in Nederland ook VTM Go kunt kijken. Lees: Vlaamse tv: VRT MAX, GoPlay, VTM Go, Streamz kijken Nederland. Het Beste van 2023 had VTM natuurlijk dit jaar ook al een overzichtsprogramma. Alleen De Film van het Jaar 2023 is was serieuzer.

* Let op: we werken in onze artikelen met affiliate links, waarbij we je verwijzen naar partners waarvan wij denken dat ze interessant voor jou zijn of aansluiten bij dit artikel. Wil je VlaamsKijken steunen, klik hier en ontdek alle mogelijkheden op een rijtje.

Altijd op zoek naar leuks om te kijken:

2 januari 2024 /