Pommelien Thijs: geen gsm in het verkeer – clip & programma

Pommelien Thijs waarschuwt samen met de VRT iedereen voor de gevolgen van gsm-gebruik in het verkeer. Dat doet ze met het nummer Het beste moet nog komen, een indrukwekkende clip en een speciaal programma op VRT MAX. Ze volgen hierbij het voorbeeld van Nederland, waarbij rapper Snelle met het nummer Smoorverliefd jongeren bewust probeerde te maken van de risico’s van het gebruik van je smartphone in het verkeer.

Pommelien Thijs: Het beste moet nog komen

Laat je toekomst niet stelen door je gsm. Dat is de slagzin van Het beste moet nog komen, een opvallende bewustmakingscampagne van VRT en Pommelien Thijs (die je kent van #LikeMe, Knokke Off, The Voice Kids en natuurlijk haar muziek). Het doel van de campagne, opgezet samen met de Vlaamse overheid, is om iedereen bewust te maken van het gevaar van afleiding in het verkeer. Voor de gelegenheid schreef zangeres en actrice Pommelien Thijs het aangrijpend muzieknummer Het beste moet nog komen en speelt ze de hoofdrol in een beklijvende videoclip. In een special op VRT MAX gaat ze bovendien in gesprek met jongeren over verkeersveiligheid.

VRT MAX-special

In de VRT MAX-special Is dit het dan waard? gaat Pommelien Thijs * in gesprek met vijf jongeren rond de gevaren van gsm-gebruik in het verkeer. Laat je je gsm links liggen of niet? Wat kan er gebeuren als je hem gebruikt en wat kan je doen om het te vermijden? Daarnaast bevat de special ook achter de schermen-beelden bij de opnames van de videoclip. Wil je VRT MAX vanuit het buitenland kijken? Zorg dan voor een VPN Verbinding, die je op België kan zetten en ga dan naar de VRT MAX website.

Gsm gebruik in het verkeer

De videoclip van Het beste moet nog komen toont het tragische verhaal van een meisje dat wordt aangereden op haar fiets doordat ze is afgeleid door haar gsm. Ze ziet momenten die ze had kunnen beleven aan haar voorbij gaan. En op dat moment beseft ze dat ze die nooit zal meemaken. Uiteindelijk eindigt het meisje haar leven op het koude asfalt. Die harde boodschap is er niet voor niets. In Vlaanderen laat 1 op 3 jongeren zich afleiden door gsm gebruik in het verkeer (zo blijkt uit onderzoek).

Pommelien Thijs: ongeluk met fiets

De bewustmakingscampagne is geïnspireerd op een soortgelijke succesvolle campagne van Interpolis in Nederland met rapper Snelle * en het nummer Smoorverliefd. Zangeres en actrice Pommelien Thijs is het gezicht van de Vlaamse campagne. Het nummer is van haar hand. En voor de videoclip kroop Pommelien Thijs ook letterlijk in de huid van het fietsende meisje. We zien dat zij een ongeluk krijgt met de fiets. Iets waar de fans natuurlijk wel even van schrikken.

Pommelien Thijs over gsm in het verkeer

Pommelien Thijs vertelt: “Iedereen weet en snapt dat een gsm niet in het verkeer thuishoort. Toch blijft het zó gemakkelijk om die keuze te maken en voorbij te gaan aan de gevaren. We hangen met z’n allen meer dan ooit vast aan onze gsm’s. Ik vond het een heel mooi idee om aandacht voor dit thema te vragen via muziek. Deze song en clip kunnen hopelijk voor veel mensen een reminder zijn van wat iets banaals als een sms versturen in het verkeer je mogelijk kan kosten.”

Het beste moet nog komen

Op hetbestemoetnogkomen.be kan iedereen vanaf nu met een pinky promise beloven om voortaan zijn/haar gsm links te laten liggen in het verkeer. 

Foto’s VRT

* Let op: we werken in onze artikelen met affiliate links, waarbij we je verwijzen naar partners waarvan wij denken dat ze interessant voor jou zijn of aansluiten bij dit artikel. Wil je VlaamsKijken steunen, klik hier en ontdek alle mogelijkheden op een rijtje.

Altijd op zoek naar leuks om te kijken:

22 februari 2024 /