Pommelien Thijs cd Per Ongeluk kun je nu kopen (+ recensie)

Pommelien Thijs’ cd Per Ongeluk is vanaf vandaag – vrijdag 23 juni 2023 – eindelijk verkrijgbaar. De fans hebben even geduld moeten hebben. Want waar Camille Dhont inmiddels aan haar derde cd in drie jaar tijd toe is, heeft Pommelien Thijs alle tijd genomen voor haar debuutalbum. Ontdek hier meer over cd van Pommelien Thijs: Per Ongeluk.

Pommelien Thijs schittert op dit moment ook in de hoofdrol in Knokke Off.

Pommelien Thijs: Per Ongeluk

Pommelien Thijs heeft vandaag haar debuutalbum Per Ongeluk uitgebracht. De Vlaamse zangeres noemt het album ‘een eerlijke verkenningstocht van tegenstrijdigheden, ervaringen en ambities.’ Zangeres en actrice Pommelien Thijs vertelt: “Per Ongeluk springt van dingen waar ik van wakker lig – zoals het klimaat en mensenrechten – naar momenten waarin ik gesukkeld ben door een of andere rotte relatie. Het voelt als een plaat die de laatste jaren voor mij samenvat.” Tegelijk met deze cd van Pommelien Thijs verschijnt de single Droom Het Donker Weg, die ze opnam met MEAU en waaraan ook Blanks meeschreef.

Onderaan dit artikel mijn recensie over Per Ongeluk, het debuutalbum van Pommelien Thijs.

Pommelien Thijs cd

Eerder zei Pommelien Thijs al over haar debuutalbum: “Het is een album vol levensvreugd en geestdrift. Ik durfde nooit helemaal toe te geven aan mezelf dat ik 100% voor muziek wou gaan. Alles wat ik onbewust heb gedaan de laatste jaren wees duidelijk naar dit album, maar voelt nog steeds per ongeluk. Ik kon dat pas aan mezelf toegeven nadat ik daar een heel album over heb gemaakt. Toen ik mijn muziek echt fysiek voor me begon te zien, besefte ik pas hoeveel plezier ik daaruit haalde.” Lees verder en ontdek wat Pommelien Thijs nog meer te vertellen heeft over de liedjes op haar cd*.

Tracklist Pommelien Thijs album debuut

Nieuwsgierig welke liedjes er staan op de cd van Pommelien Thijs? Dit is de tracklist:

1. Entertainment
  2. Ongewoon
  3. Dunne Lijn
  4. Erop Of Eronder
  5. Meisjes Van Honing
  6. Eclips
  7. Droom Het Donker Weg (met Beau)
  8. Oog Voor Een Oog
  9. Wanneer
  10. Oke
  11. Wat Een Idee!?
  12. Hypothetisch
  13. Zilver
  14. Kleine Tornado

Bestel hier de cd of de lp van Per Ongeluk van Pommelien Thijs.

Pommelien Thijs: liedjes op cd

Pommelien Thijs heeft al heel veel over haar liedjes gezegd, deze informatie – die ik heb via de persberichten van haar platenmaatschappij Sony Music Nederland – heb ik hieronder voor je verzameld. Zo weet jij wat de liedjes van haar cd voor Pommelien Thijs betekenen.

Erop Of Eronder

Wat dacht je bijvoorbeeld van haar nummer Erop Of Eronder. Over dat nummer zegt ze: “Alles is al gezegd, alle mogelijke scenario’s zijn beleefd en nog steeds lijkt de situatie nergens naartoe te gaan. Op dit punt zou je blij zijn met elke keuze, ook als dat een slechte uitkomst betekent. Het is erop of eronder, nu of nooit. Geen tijd meer voor een grijze zone.”

Kleine Tornado (met zus Kaat Thijs)

Maar je kunt op Per Ongeluk ook luisteren naar liedjes als Kleine Tornado. Voor dat nummer heeft ze de hulp ingeroepen van haar zus Kaat Thijs. Het nummer gaat over iemand waar je van houdt. Pommelien: “Iemand waarvan je weet dat niet alles altijd makkelijk is gelopen. Maar waarvan je ook weet dat elke storm ook weer gaat liggen. Mijn zus is de persoon die mij leerde zingen. Al hebben wij in de jaren vaak genoeg knallende ruzie gehad, er is niemand die ik liever mee op deze song zou hebben.”

Zilver

Het nummer Zilver schreef Pommelien Thijs toen de zwaarte van de wereld haar overviel, vertelt ze. “Op de avond dat Roe vs Wade werd teruggedraaid, voelde ik samen met een groot deel van de wereld onmacht en woede. Naast de opwarming van de aarde, de extreme vervuiling, de vele berichten over oorlogen en het feit nog een kleine 20-er te zijn, was deze gebeurtenis de druppel voor een gigantische identiteitscrisis. Zilver is een samenraapsel van al deze grote vragen, waarbij ik zelf niet weet hoe eraan te beginnen. Een deel van mezelf hoopt dat we samen een zilveren rand kunnen vinden.”

Wat een idee!?

Wat Een Idee?! gaat over twee mensen die, als ze heel eerlijk zijn, weten dat hun relatie niet werkt. De zangeres vertelt: “Omdat je meer verliefd bent op het idee van een relatie, dan op de persoon. Maar omdat je nog niet klaar bent om ermee te stoppen, zie je allebei de waarheid nog even niet onder ogen en houd je het idee nog even in stand.”

Ongewoon

Over het nummer Ongewoon vertelde Pommelien Thijs eerder: “Een gevoel of een persoon kan je soms volledig overvallen en verrassen. Wat eerst niet eens een optie was, lijkt plots onmisbaar uit je leven. Ongewoon schreef ik na een nacht waar een vriendschap een heel ander gevoel kreeg. Met alle chaos en verwarring die daarbij hoort, maar ook de extreme high die je kan voelen wanneer je valt voor iemand.”

Meisje van Honing

Meisje van Honing – wat inmiddels alweer ene hele tijd geleden uit kwam (in november 2021) – beschreef Pommelien op de volgende manier: “Als ik zing over een meisje van honing, kan iedereen denken aan een zus, een vriendin, een partner, een mama. Sterke vrouwen die op hun unieke en eigen manier alles mooier lijken te maken. Als ik zing over een meisje van glas, kunnen al die meisjes van honing meteen denken aan situaties waarin zij zich als vrouw breekbaar of onveilig voelden. De single is gebaseerd op deze situaties, maar is uitgegroeid tot een nummer waarmee ik die meisjes van honing een hart onder de riem wil steken”

Muziek en mode

Voor Pommelien Thijs zijn muziek en mode onlosmakelijk met elkaar verbonden: het zijn haar manieren om haar persoonlijke verhaal te vertellen. De outfits die ze draagt op het podium maakt ze zelf, afgelopen zomer allemaal in haar lievelingskleur groen.

Pommelien Thijs – Per Ongeluk recensie

Veel nummers van Per Ongeluk; de eerste cd van Pommelien Thijs kennen we natuurlijk al. Dat maakt het album misschien wat minder verrassend, maar daarom niet meer leuk. Nee, Pommelien Thijs heeft wat mij betreft gewoon hele sterke, tijdloze catchy songs, die je mee blijft zingen. Wat ik daarnaast mooi vind aan de nummers van Pommelien Thijs is dat ze zo goed heeft nagedacht over de boodschap die ze met een song wil overbrengen. Ze is niet de zoveelste actrice die gaat zingen. Nee, ze is een artieste met een duidelijke eigen sound. Wat dat betreft, is het helemaal niet erg dat we er langer op moesten wachten.

* Let op: we werken in onze artikelen met affiliate links, waarbij we je verwijzen naar partners waarvan wij denken dat ze interessant voor jou zijn of aansluiten bij dit artikel. Wil je VlaamsKijken steunen, klik hier en ontdek alle mogelijkheden op een rijtje.

Altijd op zoek naar leuks om te kijken:

23 juni 2023 /