VRT NWS Het jaaroverzicht: 2023, het jaar van water en vuur

Wim De Vilder presenteert vanavond – woensdag 27 december 2023 – om 20.55 uur op VRT1 en VRT MAX het jaaroverzicht van VRT NWS. In 2023, het jaar van water en vuur komen er veel bijzondere fragmenten uit het afgelopen jaar voorbij. Kijk jij mee terug?

2023, het jaar van water en vuur

2023 was het jaar dat Vlaanderen weerman Frank Deboosere uitzwaaiden. En het jaar waarin we overspoeld werden door slecht nieuws over het weer en over de klimaatverandering. Water en vuur. Het lijkt het nieuwe normaal.

VRT NWS Jaaroverzicht 2023

Bij ons kwakkelt de zomer, terwijl in Griekenland bossen in vuur en vlam opgaan. Daarna genieten we van een onverwachte Indian Summer, maar een paar weken later staat de Westhoek blank. Natuurrampen kosten het leven aan tienduizenden mensen. Door aardbevingen in Turkije, Syrië en Marokko. Door de overstromingen van storm Daniël in Libië. Ook leiders en hun burgers staan als water en vuur tegenover mekaar. Israeli tegen Palestijnen. Oekraïners tegen Russen.

Van AI tot Gustaph en Belgian Cats

Gelukkig is het vuur ook het symbool van het menselijk vernuft. We gaan weer naar de maan. En artificiële Intelligentie kan ons leven misschien makkelijker maken. En hoe heerlijk was het om vurig te supporteren voor de Belgian Cats op het Europees kampioenschap basketbal. Of voor Gustaph op het Eurovisiesongfestival.

Jaaroverzicht 2023 kijken

2023, het jaar van water en vuur. Het jaaroverzicht van VRT NWS gepresenteerd door Wim De Vilder (die we beter leerden kennen in Mijn Eerste Reis): op woensdag 27 december om 20.55 uur op VRT 1 en VRT MAX. Vanuit het buitenland terugkijken kan met een VPN Verbinding, die je op België zet. Liefhebber van jaaroverzichten, kijk dan ook naar De Film van het Jaar 2023 op VTM met Freek Braeckman.

Foto Wim De Vilder: VRT / Sofie Silbermann

Blij met de artikelen van VlaamsKijken, bedank ons via Ko-Fi. * Let op: we werken in onze artikelen met affiliate links, waarbij we je verwijzen naar partners waarvan wij denken dat ze interessant voor jou zijn of aansluiten bij dit artikel.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Volg ons op Instagram, kom bij de Facebook-groep én schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

VlaamsKijken steunen?
Om VlaamsKijken mogelijk te maken werken we met Google Ads en affiliate-links (bestel je via zo'n link dan ontvangen wij vanuit de betreffende webshop een kleine vergoeding). Wil je VlaamsKijken zo steunen, koop dan bij onze partners als  Bol.com, Coolblue en Amazon.nl (als Amazon-Partner verdien ik aan het kwalificeren van aankopen - geldt ook voor proefversie Amazon Prime (Video) en de Video Channels). Ook ontvangen we een kleine commissie via linkjes naar VPN Nederland (die we zelf gebruiken om eenvoudiger tv over de grens te kijken).

27 december 2023 /