Het Wetenschappelijk Jaaroverzicht 2021 kijken op NPO 1

Je kunt vanavond – donderdag 23 december – om 20.30 uur kijken naar Het Wetenschappelijk Jaaroverzicht bij BNNVARA op NPO1. In dit programma kijken Matthijs van Nieuwkerk en Robbert Dijkgraaf door de bril van de wetenschap naar het afgelopen jaar.

Het Wetenschappelijk Jaaroverzicht 2021

Matthijs van Nieuwkerk en Robbert Dijkgraaf kijken met de blik van de wetenschap naar 2021. Kan het mRNA-vaccin ons niet alleen helpen in de strijd tegen corona, maar ook tegen malaria, HIV, huidkanker en andere ziektes? Hoe werkt het quantumkompas waarmee een roodborstje nooit verdwaalt? Is de wetenschapper al voorbijgestreefd door het algoritme, en wie van hen wint de toekomstige Nobelprijzen?

Niet alleen corona

Natuurlijk wordt er in Het Wetenschappelijk Jaaroverzicht 2021 stilgestaan bij de pandemie. Maar er is natuurlijk veel meer te bespreken. Zo hebben Matthijs van Nieuwkerk en Robbert Dijkgraaf het ook over wetenschappelijke ontwikkelingen die het leven op aarde kunnen beschermen. Je ontdekt interessante doorbraken die ons helpen de wereld beter te begrijpen.

Jaaroverzichten

Nu het einde van 2021 snel nadert, is het ook tijd voor jaaroverzichten. Ze worden in alle soorten en maten gemaakt. zo schreven we eerder al over het wielerjaaroverzicht. En er komen er nog meer waar we bij stil gaan staan,… De leukste is wat mij betreft altijd het programma Vrede op Aarde op Eén. Die show start morgen, vrijdag 24 december. Natuurlijk schrijven we daar ook nog over. Wil je dit nieuws niet missen, volg op Instagram en kom bij de Facebook-groep. Schrijf je verder in voor de VlaamsKijken nieuwsbrief.

Foto: Annemieke van der Togt

* Let op: we werken in onze artikelen met affiliate links, waarbij we je verwijzen naar partners waarvan wij denken dat ze interessant voor jou zijn of aansluiten bij dit artikel. Wil je VlaamsKijken steunen, klik hier en ontdek alle mogelijkheden op een rijtje.

Altijd op zoek naar leuks om te kijken:

23 december 2021 /