Jaaroverzicht Maarten Spanjer – Ondertussen in 2020

Maarten Spanjer komt met alternatief jaaroverzicht in Ondertussen in 2020. Dit programma is op donderdag 31 december om 21.25 uur te zien bij Omroep MAX op NPO 2.

Ondertussen in 2020

In een zeer persoonlijk jaaroverzicht neemt acteur en schrijver Maarten Spanjer het jaar 2020 onder de loep. Een jaar met bijzondere en ingrijpende gebeurtenissen. Naast de grote nieuwsonderwerpen waren er ook andere, kleinere, opmerkelijke gebeurtenissen in ons land. Vanuit zijn fascinatie en op geheel eigen wijze maakt acteur – schrijver – presentator Maarten Spanjer in Ondertussen in 2020 reportages waarin hij op zoek gaat naar het verhaal áchter deze bijzondere, grappige en ontroerende berichten. Van Zeeland tot de kop van Noord-Holland en van Overijssel tot Zuid-Holland. Hij wil een beeld schetsen van het afgelopen jaar en van Nederland.

Bijzonder, klein regionaal nieuws

Net als vele Nederlanders heeft Maarten Spanjer een groot deel van 2020 thuis binnen doorgebracht. Hij heeft in die tijd krantenberichten verzameld die zijn nieuwsgierigheid prikkelde. Zijn aandacht ging daarbij in het bijzonder uit naar het kleine regionale nieuws. Het viel hem op dat er een overexposure was van BN’ers op de tv die te pas en te onpas hun mening gaven over de heersende pandemie en hoe die moest worden aangepakt. Daarom wil hij in dit programma ‘de gewone man’ centraal stellen. Nu aan het eind van het jaar is hij onderweg om antwoorden te vinden op de vragen die de vreemde en verbazingwekkende berichten oproepen. Het resultaat is Ondertussen in 2020, een bijzonder jaaroverzicht.

Maarten Spanjer

Ik ben vooral gefascineerd door het kleine nieuws. Er blijven zoveel vragen over en nu aan het eind van het jaar is het tijd voor antwoorden. Daarom ga ik door heel Nederland op zoek naar de persoonlijke, gekke, verrassende verhalen van verschillende kleurrijke Nederlanders die ons land rijk is”, besluit Maarten Spanjer, van wie in het nieuwe jaar het boek Toen godenzonen niet bestonden verschijnt.

Ondertussen in 2020 is een productie van Blazhoffski. Aansluitend kun je kijken naar Liesbeth List Live in Paradiso.

MAX: Ondertussen in 2020
Donderdag 31 december om 21.25 uur op NPO 2

Foto: Annemieke van der Togt

Blij met de artikelen van VlaamsKijken, bedank ons via Ko-Fi. * Let op: we werken in onze artikelen met affiliate links, waarbij we je verwijzen naar partners waarvan wij denken dat ze interessant voor jou zijn of aansluiten bij dit artikel.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Volg ons op Instagram, kom bij de Facebook-groep én schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

VlaamsKijken steunen?
Om VlaamsKijken mogelijk te maken werken we met Google Ads en affiliate-links (bestel je via zo'n link dan ontvangen wij vanuit de betreffende webshop een kleine vergoeding). Wil je VlaamsKijken zo steunen, koop dan bij onze partners als  Bol.com, Coolblue en Amazon.nl (als Amazon-Partner verdien ik aan het kwalificeren van aankopen - geldt ook voor proefversie Amazon Prime (Video) en de Video Channels). Ook ontvangen we een kleine commissie via linkjes naar VPN Nederland (die we zelf gebruiken om eenvoudiger tv over de grens te kijken).

20 december 2020 /