Nieuwe huisstijl en straffe verhalen voor Eén

Nieuwe huisstijl en straffe verhalen voor Eén dit najaar. De Belgische publieke zender heeft weer een prachtig aanbod voor dit najaar. En dat doen ze in een compleet nieuw jasje.

Verrassen met nieuwe formats

Afgelopen jaar bracht Eén verschillende gesmaakte reeksen, zoals Factcheckers en Undercover, die wegens succes op nieuwe seizoenen kunnen rekenen. Daarnaast bracht het net enkele bijzondere programma’s zoals het volledig nieuwe format van de fictiereeks Dertigers. Dit najaar beloven onder andere het verrassende Durf te vragen en Kamp Waes voor heel wat gesprekken in de huiskamers te zorgen, en zorgt Merci voor de muziek voor de nodige ontspanning. Danira Boukhriss Terkessidis gaat in de gloednieuwe talkshow met een frisse blik in op de actualiteit van de dag.

Fier op fictie

Eén is heel fier op zijn fictiereeksen en wil die programma’s aanbieden op verschillende manieren, zodat kijkers ze kunnen consumeren waar en wanneer ze willen. Het merk deed dit afgelopen voorjaar al succesvol met onder andere Dertigers. De reeks was zowel lineair op antenne als via Eén op VRT NU een schot in de roos, en bereikte een ander publiek naargelang het platform. Dit najaar zullen de nieuwe tv-series GeubGrenslanders en De twaalf meteen na de eerste uitzending op televisie integraal beschikbaar zijn via Eén op VRT NU, tot 30 dagen na de laatste uitzending op televisie.

Meer dan televisie

Tot slot zette Eén in op extra beleving, en blijft het dat dit najaar ook doen. Eén is namelijk meer dan enkel televisieprogramma’s en connecteert ook daarbuiten met de Vlaming via extra online content en evenementen die moeiteloos een grote groep aanspreken. Een mooi voorbeeld daarvan – waar ik zelf erg van heb genoten – zijn de Moederdag en Vaderdag portretten.

Nieuwe look en logo

In een veranderend medialandschap moet Eén niet enkel vernieuwen op vlak van programma’s, maar is het ook belangrijk dat de huisstijl van het net evolueert. Vanaf 2 september zit Eén daarom volledig in het nieuw. De nieuwe look van Eén is toepasbaar op alle platformen, zowel op televisie als online. De sterkte van Eén zijn de programma’s met warme en herkenbare verhalen van hier. Het krachtige nieuwe logo zet deze programma’s extra in de verf en laat de beelden spreken.

Op VlaamsKijken heb ik al verschillende programma’s van Eén uitvoerig beschreven. Dit kun je dit najaar zoals verwachten.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Volg ons op Instagram, kom bij de Facebook-groep én schrijf je in voor onze nieuwsbrief.


VlaamsKijken steunen?
Om VlaamsKijken mogelijk te maken werken we met Google Ads en affiliate-links (bestel je via zo'n link dan ontvangen wij vanuit de betreffende webshop een kleine vergoeding). Wil je VlaamsKijken zo steunen, koop dan bij onze partners als  Bol.com, Coolblue en Amazon.nl (als Amazon-Partner verdien ik aan het kwalificeren van aankopen - geldt ook voor proefversie Amazon Prime Video en de Video Channels). Ook ontvangen we een kleine commissie via linkjes naar VPN Nederland (die we zelf gebruiken om eenvoudiger tv over de grens te kijken).

19 augustus 2019 /